Navigácia
Obsah
Registratúrna značka:
Zasadnutie zo dňa 23.4.2015
pozvánka
uznesenia
Uznesenie č. 33
z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná
zo dňa 23.04.2015
____________________________________________________________________________________
K bodu 1 Otvorenie
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
SCHVAĽUJE
Program 3. zasadnutia obecného zastupiteľstva s úpravou – doplnenie bodu 6 – Rôzne.
Vo Vidinej, dňa 23.4.2015
Ing. Ján Šupica
starosta obce
Uznesenie č. 34
z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná
zo dňa 23.04.2015
____________________________________________________________________________________
Voľba návrhovej komisie a určenie overovateľov zápisnice
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
A. SCHVAĽUJE
návrhovú komisiu v zložení: Emília Boltvanová, Ing. Marián Jeleň, Ing. Martina Predajnianska
B. BERIE NA VEDOMIE
overovateľov zápisnice: František Antalič, Pavol Bútor
Vo Vidinej, dňa 23.4.2015
Ing. Ján Šupica
starosta obce
Uznesenie č. 35
z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná
zo dňa 23.04.2015
____________________________________________________________________________________
K bodu 2. Správa o činnosti obecnej rady a kontrola plnenia uznesení
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
BERIE NA VEDOMIE
Správu o činnosti obecnej rady a kontrole plnenia uznesení
Vo Vidinej, dňa 23.4.2015
Ing. Ján Šupica
starosta obce
Uznesenie č. 36
z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná
zo dňa 23.04.2015
____________________________________________________________________________________
K bodu 3 Návrh na III. zmenu rozpočtu Obce Vidiná v r. 2015
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
A. BERIE NA VEDOMIE
Informatívnu správu o 2. zmene rozpočtu Obce Vidiná na rok 2015, ktorú vykonal starosta obce Návrh na 3. zmenu rozpočtu Obce Vidiná na rok 2015
B. SCHVAĽUJE
3. zmenu rozpočtu Obce Vidiná na rok 2015
Vo Vidinej, dňa 23.4.2015 Ing. Ján Šupica
starosta obce
Uznesenie č. 37
z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná
zo dňa 23.04.2015
____________________________________________________________________________________
K bodu 4 Vyhlásenie voľby hlavného kontrolóra obce Vidiná
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
BERIE NA VEDOMIE
ukončenie funkčného obdobia hlavnej kontrolórky Obce Vidiná Ing. Želmíra Kolimárová ku dňu 18.03.2015
VYHLASUJE
v zmysle § 18a ods. 2 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov deň konania voľby hlavného kontrolóra Obce Vidiná na deň 4.6.2015 na riadnom zasadnutí Obecného zastupiteľstva vo Vidinej
USTANOVUJE
v zmysle § 18a ods. 3 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) podrobnosti o spôsobe a vykonaní voľby hlavného kontrolóra Obce Vidiná nasledovne:
Vyhlásenie dňa konania voľby hlavného kontrolóra bude zverejnené najneskôr do 24.4.2015 (40 dní pred dňom konania volieb) na úradnej tabuli obce a na internetovej stránke obce
Termín odovzdania písomnej prihlášky: písomnú prihlášku musí kandidát odovzdať spolu s požadovanými dokladmi najneskôr 14 dní pred dňom konania voľby, t.j. do 21.5.2015 do 16.00 hod. v zalepenej obálke na adresu:
Obec Vidiná
Športová 1
985 59 Vidiná
Zn: „Voľba hlavného kontrolóra – Neotvárať!“
Posúdenie náležitostí podaných písomných prihlášok kandidátov vykoná komisia zložená z členov Obecnej rady, ktorá vyhodnotí splnenie náležitostí prihlášok a vypracuje zoznam kandidátov. Z otvárania obálok vyhotoví predseda komisie zápisnicu. Kandidáti, ktorí budú spĺňať požadované podmienky, budú písomne pozvaní na zasadnutie obecného zastupiteľstva, kde bude vykonaná voľba hlavného kontrolóra Obce Vidiná.
Podľa § 18a ods. 3 Zákona na zvolenie hlavného kontrolóra je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny všetkých poslancov zastupiteľstva. Ak ani jeden z kandidátov takúto väčšinu nezíska, obecné zastupiteľstvo na tom istom zasadnutí vykoná druhé kolo volieb, do ktorého postúpia dvaja kandidáti, ktorí získali v prvom kole najväčší počet platných hlasov. V prípade rovnosti hlasov do druhého kola volieb postupujú všetci kandidáti s najväčším počtom platných hlasov. V druhom kole volieb je zvolený ten kandidát, ktorý získal najväčší počet platných hlasov. Pri rovnosti hlasov v druhom kole volieb sa rozhodne žrebom. Voľba hlavného kontrolóra sa uskutoční tajným hlasovaním. Spôsob hlasovania určí volebná komisia zvolená z poslancov obecného zastupiteľstva.
Náležitosti písomnej prihlášky:
Písomná prihláška musí obsahovať:
meno, priezvisko, titul, dátum narodenia, bydlisko, kontaktné údaje (e-mail, telefón),
štruktúrovaný profesijný životopis s prehľadom doterajšej pracovnej praxe a s uvedením pracovnej pozície,
úradne overenú fotokópiu dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
výpis z registra trestov nie starší ako 3 mesiace,
písomný súhlas uchádzača na spracovanie osobných údajov v zmysle § 11 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a so zverejnením osobných údajov za účelom vykonania voľby hlavného kontrolóra na riadnom rokovaní Obecného zastupiteľstva vo Vidinej.
Kvalifikačné predpoklady a podmienky na výkon funkcie hlavného kontrolóra:
ukončené minimálne úplné stredné vzdelanie
Ďalšie podmienky:
znalosť legislatívy a noriem na úrovni samosprávy
prax vo verejnej správe alebo prax v riadiacej, ekonomickej, právnickej a kontrolnej činnosti
práca s počítačom na užívateľskej úrovni (Microsoft Word, Excel, Outlook)
zmysel pre zodpovednosť, presnosť, dôslednosť a samostatnosť
Pracovný úväzok hlavného kontrolóra Obce Vidiná: (12,50 %)
D. SCHVAĽUJE
Pripomienku poslanca V. Ragača, že pracovný úväzok hlavného kontrolóra Obce Vidiná bude 25 %
Deň nástupu do funkcie: 1.7.2015
Každý kandidát má právo na vystúpenie v časovom rozsahu maximálne 10 minút.
Vo Vidinej, dňa 23.4.2015
Ing. Ján Šupica
starosta obce
Uznesenie č. 38
z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná
zo dňa 23.04.2015
____________________________________________________________________________________
K bodu 5 Právny rozbor veci – uzatvorené zmluvy
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
A. SCHVAĽUJE
Obecné zastupiteľstvo po prerokovaní schválilo uzatvorenie Zmluvy o poskytovaní právnych služieb s Mgr. Petrom Sitarčíkom, advokátom, so sídlom v Lučenci, Jókaiho 1, IČO: 42303559, na poskytovanie právnych služieb vo veci podania trestného oznámenia v mene obce a zastupovanie obce v tomto trestnom konaní do výšky 350,- eur.
B. SCHVAĽUJE
schvaľuje zmluvu s pripomienkou poslankyne Ing. M. Predajnianskej – do výšky 350,- eur.
C. UKLADÁ
Obecné zastupiteľstvo zároveň ukladá Ing. Jánovi Šupicovi, starostovi obce, uzatvoriť uvedenú Zmluvu o poskytovaní právnych služieb s Mgr. Petrom Sitarčíkom, advokátom, so sídlom v Lučenci, Jókaiho 1 a udeliť advokátovi v mene obce plnú moc na zastupovanie obce v trestnom konaní.
D. SCHVAĽUJE
Obecné zastupiteľstvo po prerokovaní schválilo uzatvorenie Zmluvy o poskytovaní právnych služieb s Mgr. Petrom Sitarčíkom, advokátom, so sídlom v Lučenci, Jókaiho 1, IČO: 42303559, na poskytovanie právnych služieb a to právneho poradenstva, preštudovania návrhu zmluvy, prípadne prepracovania návrhu Zmluvy o dielo, ktorú má obec uzatvoriť so spoločnosťou Dubinet, spol. s r.o., so sídlom Námestie republiky 23, Lučenec, IČO: 46782729, na dodávku a montáž kamerového systému.
E. UKLADÁ
Obecné zastupiteľstvo zároveň ukladá Ing. Jánovi Šupicovi, starostovi obce, uzatvoriť uvedenú Zmluvu o poskytovaní právnych služieb s Mgr. Petrom Sitarčíkom, advokátom, so sídlom v Lučenci, Jókaiho 1.
Vo Vidinej, dňa 23.4.2015
Ing. Ján Šupica
starosta obce
Uznesenie č. 39
z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná
zo dňa 23.04.2015
____________________________________________________________________________________
K bodu 6 – Rôzne
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
BERIE NA VEDOMIE
informovanie starostu obce o:
Kanalizácia Čsl. Armády – bola prítomná komisia výstavby; vyriešené 30. 4.2015 staváme máj – obnovujeme tradíciu. Podaná žiadosť ihrisko. (Už máme stavebné povolenie) Dnes rokovanie cesta – informácia o rekonštrukcii a výstavbe cesty pri AAA - Auto Vstup do organizácie DECOM SSE – informácia o prejednaní zmluvy
Vo Vidinej, dňa 23.4.2015
Ing. Ján Šupica
starosta obce
zápisnica
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
Zápisnica
z 3. zasadnutia Obecného zastupiteľstva vo Vidinej,
konaného dňa 23. apríla 2015
Prítomní: podľa prezenčnej listiny
Ospravedlnení: Bc. Anna Kropáčová
Neospravedlnení: 0
Návrhová komisia: Ing. Martina Predajnianska, Ing. Marián Jeleň, Emília Boltvanová
Overovatelia zápisnice: František Antalič, Pavol Bútor
Program:
1. Otvorenie
2. Správa o činnosti obecnej rady a kontrola plnenia uznesení
3. Návrh na 3. zmenu rozpočtu Obce Vidiná v roku 2015
4. Vyhlásenie voľby Hlavného kontrolóra obce Vidiná
5. Právny rozbor veci - uzatvorené zmluvy
6. Interpelácia
7. Diskusia
8. Návrh na uznesenie
9. Záver
1. Otvorenie
Ing. Ján Šupica – privítal prítomných a predstavil program obecného zastupiteľstva. Zároveň navrhol zmenu programu zasadnutia nasledovne: doplniť bod č. 6. Rôzne.
Ing. Ján Šupica – za overovateľov zápisnice určil pána Františka Antaliča a pána Pavla Bútora. Do návrhovej komisie navrhol pani Ing. Martinu Predajniansku, pána Ing. Mariána Jeleňa a pani Emíliu Boltvanovú.
Uznesenie č. 33 z 3. rokovania obecného zastupiteľstva zo dňa 23.04.2015
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
A. SCHVAĽUJE
program 3. zasadnutia obecného zastupiteľstva s navrhnutou úpravou – doplnenie bodu 6. Rôzne.
Hlasovanie:
ZA František Antalič, Emília Boltvanová, Pavol Bútor, Ing. Marián Jeleň, Ing. Martina Predajnianska, Vladimír Ragač
PROTI 0
ZDRŽAL SA 0
Uznesenie č. 34 z 3. rokovania obecného zastupiteľstva zo dňa 23.04.2015
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
A. SCHVAĽUJE
návrhovú komisiu v zložení: Ing. Martina Predajnianska, Ing. Marián Jeleň, Emília Boltvanová
Hlasovanie:
ZA František Antalič, Emília Boltvanová, Pavol Bútor, Ing. Marián Jeleň, Ing. Martina Predajnianska, Vladimír Ragač
PROTI 0
ZDRŽAL SA 0
B. BERIE NA VEDOMIE
overovateľov zápisnice: František Antalič, Pavol Bútor
2. Správa o činnosti obecnej rady a kontrola plnenia uznesení
Ing. Ján Šupica - prečítal prítomným správu o činnosti obecnej rady a kontrolu plnenia uznesení (tvorí prílohu zápisnice)
Na zasadanie sa dostavil Mgr. Art. Miroslav Janšto a ospravedlnil sa za meškanie.
Uznesenie č. 35 z 3. rokovania obecného zastupiteľstva zo dňa 23.04.2015
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
BERIE NA VEDOMIE
Správu o činnosti obecnej rady a kontrole plnenia uznesení.
3. Návrh na 3. zmenu rozpočtu Obce Vidiná v roku 2015
Ing. Ján Šupica – informoval o 2. zmene rozpočtu, ktorú on sám vykonal dňa 17.4.2015, pričom presunul finančné prostriedky, celkovo 800 €, v rámci položiek bez zmeny príjmovej a výdavkovej časti rozpočtu. Táto suma bude použitá na zakúpenie vysávača, zváračky, zvyšné finančné prostriedky ostanú ako rezerva.
Ing. Ján Šupica – predložil návrh na 3. zmenu rozpočtu, kde je potrebné presunúť 1550 €, ktoré budú použité na nákup práčky so sušičkou do Kultúrneho domu a na nákup čerpadla na futbalové ihrisko. Ďalej navrhol upraviť rozpočet z titulu výkupu parciel nachádzajúcich sa pod futbalovým ihriskom a miestnymi komunikáciami. Na tento úkon navrhuje v rozpočte vyčleniť 690 €. Peňažné prostriedky sa presunú v rámci jednotlivých položiek rozpočtu.
Na zasadanie sa dostavil Miroslav Kumštár a ospravedlnil sa za meškanie.
Uznesenie č. 36 z 3. rokovania obecného zastupiteľstva zo dňa 23.04.2015
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
A. BERIE NA VEDOMIE
Informatívnu správu o 2. zmene rozpočtu Obce Vidiná na rok 2015, ktorú vykonal starosta obce Návrh na 3. zmenu rozpočtu Obce Vidiná na rok 2015
B. SCHVAĽUJE
3. zmenu rozpočtu Obce Vidiná na rok 2015
Hlasovanie:
ZA František Antalič, Emília Boltvanová, Pavol Bútor, Mgr. Art. Miroslav Janšto, Ing. Marián Jeleň, Miroslav Kumštár, Ing. Martina Predajnianska, Vladimír Ragač
PROTI 0
ZDRŽAL SA 0
4. Vyhlásenie voľby Hlavného kontrolóra obce Vidiná
Ing. Ján Šupica – informoval o vzdaní sa funkcie hlavnej kontrolórky a o potrebe vyhlásenia nových volieb na hlavného kontrolóra obce Vidiná. Predstavil kvalifikačné požiadavky na hlavného kontrolóra, a termín konania volieb, ktorý pripadá na 4.6.2015. Navrhol zvýšiť pracovný úväzok zo súčasných 12,5%. Starosta ďalej hovoril, že by bolo výhodnejšie alebo pre nás lepšie keby ten pracovný úväzok bol o niečo vyšší, pretože 5 hodín týždenne je pri kontrolnej činnosti málo a aby sa to pre uchádzačov aj oplatilo. Aj v okolitých obciach majú vyšší pracovný úväzok, napr. v Tomášovciach má kontrolórka 25 % pracovný úväzok.
Pán Ragač – sa vyjadril k úväzku, súhlasil so zvýšením úväzku na 25 %, nakoľko patríme medzi väčšie obce a kontrolór tu má čo robiť, ak to má robiť zodpovedne a aby bol tu. Bolo by dobré, aby sa rozhodlo dnes, aby sa to napísalo aj do výzvy.
Pán Antalič – navrhol zvýšiť úväzok na 30%, aby bola zabezpečená aspoň minimálna mzda.
Pán Bútor – je za zvýšenie pracovného úväzku na 25%, čo predstavuje 10 hodín týždenne.
Pani Ing. Predajnianska – súhlasí so zvýšením pracovného úväzku, ale musí sa viesť dochádzka na obecnom úrade, sledovať zákony nie len z oblasti účtovníctva, ale aj oblastí, ktoré sa na obec presúvajú – materská škola, pracovno-právne vzťahy, uznesenia atď.
Uznesenie č.37 z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná zo dňa 23.04.2015
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
BERIE NA VEDOMIE
ukončenie funkčného obdobia hlavnej kontrolórky Obce Vidiná Ing. Želmíra Kolimárová ku dňu 18.03.2015
VYHLASUJE
v zmysle § 18a ods. 2 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov deň konania voľby hlavného kontrolóra Obce Vidiná na deň 4.6.2015 na riadnom zasadnutí Obecného zastupiteľstva vo Vidinej
USTANOVUJE
v zmysle § 18a ods. 3 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) podrobnosti o spôsobe a vykonaní voľby hlavného kontrolóra Obce Vidiná nasledovne:
Vyhlásenie dňa konania voľby hlavného kontrolóra bude zverejnené najneskôr do 24.4.2015 (40 dní pred dňom konania volieb) na úradnej tabuli obce a na internetovej stránke obce
Termín odovzdania písomnej prihlášky: písomnú prihlášku musí kandidát odovzdať spolu s požadovanými dokladmi najneskôr 14 dní pred dňom konania voľby, t.j. do 21.5.2015 do 16.00 hod. v zalepenej obálke na adresu:
Obec Vidiná
Športová 1
985 59 Vidiná
Zn: „Voľba hlavného kontrolóra – Neotvárať!“
Posúdenie náležitostí podaných písomných prihlášok kandidátov vykoná komisia zložená z členov Obecnej rady, ktorá vyhodnotí splnenie náležitostí prihlášok a vypracuje zoznam kandidátov. Z otvárania obálok vyhotoví predseda komisie zápisnicu. Kandidáti, ktorí budú spĺňať požadované podmienky, budú písomne pozvaní na zasadnutie obecného zastupiteľstva, kde bude vykonaná voľba hlavného kontrolóra Obce Vidiná.
Podľa § 18a ods. 3 Zákona na zvolenie hlavného kontrolóra je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny všetkých poslancov zastupiteľstva. Ak ani jeden z kandidátov takúto väčšinu nezíska, obecné zastupiteľstvo na tom istom zasadnutí vykoná druhé kolo volieb, do ktorého postúpia dvaja kandidáti, ktorí získali v prvom kole najväčší počet platných hlasov. V prípade rovnosti hlasov do druhého kola volieb postupujú všetci kandidáti s najväčším počtom platných hlasov. V druhom kole volieb je zvolený ten kandidát, ktorý získal najväčší počet platných hlasov. Pri rovnosti hlasov v druhom kole volieb sa rozhodne žrebom. Voľba hlavného kontrolóra sa uskutoční tajným hlasovaním. Spôsob hlasovania určí volebná komisia zvolená z poslancov obecného zastupiteľstva.
Náležitosti písomnej prihlášky:
Písomná prihláška musí obsahovať:
meno, priezvisko, titul, dátum narodenia, bydlisko, kontaktné údaje (e-mail, telefón),
štruktúrovaný profesijný životopis s prehľadom doterajšej pracovnej praxe a s uvedením pracovnej pozície,
úradne overenú fotokópiu dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
výpis z registra trestov nie starší ako 3 mesiace,
písomný súhlas uchádzača na spracovanie osobných údajov v zmysle § 11 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a so zverejnením osobných údajov za účelom vykonania voľby hlavného kontrolóra na riadnom rokovaní Obecného zastupiteľstva vo Vidinej.
Kvalifikačné predpoklady a podmienky na výkon funkcie hlavného kontrolóra:
ukončené minimálne úplné stredné vzdelanie
Ďalšie podmienky:
znalosť legislatívy a noriem na úrovni samosprávy
prax vo verejnej správe alebo prax v riadiacej, ekonomickej, právnickej a kontrolnej činnosti
práca s počítačom na užívateľskej úrovni (Microsoft Word, Excel, Outlook)
zmysel pre zodpovednosť, presnosť, dôslednosť a samostatnosť
Deň nástupu do funkcie: 1.7.2015
Každý kandidát má právo na vystúpenie v časovom rozsahu maximálne 10 minút.
Hlasovanie:
ZA František Antalič, Emília Boltvanová, Pavol Bútor, Mgr. Art. Miroslav Janšto, Ing. Marián Jeleň, Miroslav Kumštár, Ing. Martina Predajnianska, Vladimír Ragač
PROTI 0
ZDRŽAL SA 0
D. SCHVAĽUJE
Pripomienku poslanca V. Ragača, že pracovný úväzok hlavného kontrolóra Obce Vidiná bude 25 %
Hlasovanie:
ZA Emília Boltvanová, Pavol Bútor, Mgr. Art. Miroslav Janšto, Ing. Marián Jeleň, Miroslav Kumštár, Ing. Martina Predajnianska, Vladimír Ragač
PROTI František Antalič
ZDRŽAL SA 0
5. Právny rozbor veci - uzatvorené zmluvy
Ing. Ján Šupica – informoval o právnej analýze zmluvy s firmou ENVIRO TREND a EKO LINES. Podľa Mgr. Petra Sitarčíka, ktorý právnu analýzu vykonal, sú zmluvy neplatné a obec tak prišla o približne 6 000 €. Poukázal na to, že mohlo dôjsť k trestnému činu porušovanie pri správe cudzieho majetku. Starosta informoval o tom, že je na nás či podnikneme nejaké kroky, aby sa to prešetrilo alebo to necháme tak. Môže sa však stať, že keď neurobíme nič môžeme byť v budúcnosti obvinení, že sme nekonali aj keď sme vedeli o trestnom čine. Ešte pred tým, ako sa poslanci rozhodnú vypracoval starosta návrh zmluvy s Mgr. Sitarčíkom, ktorý by bol ochotný nás v tejto veci zastupovať a dať podnet vyšetrovateľovi. Zmluvu starosta predložil poslancom, aby si ju prečítali. Podstatná je cena právneho poradenstva aj s 50 % zľavou, ktorá je 350,- eur. Jedná sa o tri úkony, ktoré musí právny zástupca spraviť a to pripraviť trestné oznámenie, ísť za vyšetrovateľom a zastupovať nás v trestnej veci.
Pán Ragač - sa vyjadril, že ak je podozrenie na trestný čin, treba to riešiť a ak ideme do toho, tak len s právnikom.
Pán Janšto – zdôraznil, že predošlé zastupiteľstvo odporúčalo zmluvy s firmou ENVIRO TREND a EKO LINES neschváliť.
Pán Antalič – treba si dobre rozmyslieť či je tu šanca, žeby vyšetrovateľ niečo našiel, aby sme neprišli o ďalšie peniaze.
Ing. Ján Šupica – odpovedal, že či je šanca to nevie nikto. Niečo sa tu porušilo, treba to riešiť. Bývalé zastupiteľstvo povedalo niečo a zmluva vyzerá inak. Ak povie prokurátor alebo vyšetrovateľ, že sa nič nestalo, spravíme hrubú čiaru a ideme ďalej. Nikto nás nemôže napadnúť, že sme neriešili vec. My sme mali snahu niečo robiť. Môže sa stať aj to, že vyhráme súd, ale žiadne peniaze sa nám nevrátia, pretože firmy už dávno zanikli.
Pán Kumštár – sa opýtal, že prečo im bola vyplatená odmena, keď bolo povedané, že sa vyplatí až po úspešnom schválení dotácie.
Starosta obce predložil poslancom Obecného zastupiteľstva návrh zmluvy, ktorú vypracoval Mgr. Peter Sitarčík. Je to zmluva o poskytovaní právnych služieb Mgr. Petrom Sitarčíkom, na práce, ktoré sú spojené s preštudovaním, prípadne prepracovaním návrhu Zmluvy o dielo, ktorú má obec uzavrieť so spoločnosťou Dubinet, spol. s r.o. na dodávku a montáž kamerového systému. Starostovi sa táto zmluva zdá veľmi jednoduchá, preto by ju chcel dať preštudovať právnikovi. Tieto právne úkony by stáli približne 120 €. Ďalej starosta zdôvodnil vypracovanie právnej analýzy zmluvy tým, že sa obec musí chrániť, aby sa predišlo škodám na obecnom majetku, aby sa neopakoval scenár s firmami ENVIROTREND a EKO LINES.
Pán Janšto – sa opýtal, či bude musieť obec znova platiť za vypracovanie zmluvy advokátovi, ak dodávateľská firma bude zmluvu pripomienkovať. Starosta povedal, že obec bude za tento úkon platiť len raz, aj v prípade, že zmluvu bude potrebné prepracovať druhý krát.
Pán Kumštár – do budúcna treba urobiť nejakú šablónu na zmluvy, aby sa ďalej zmluvy robili podľa tejto šablóny. Teda jednu zmluvu si zaplatiť a v budúcnosti si ostatné vypracovať podľa nej.
Pán Ragač - hovorí, že tá odmena advokátovi nie je taká hrozná, keď berieme do úvahy, že zmluva s firmou Dubinet, spol. s r.o. je na sumu viac ako 6000 €.
Pán Kumštár – položil otázku, či sa kamerový systém bude dávať aj poistiť, napr. proti krádeži. Starosta povedal, že kamery budú majetkom obce, čiže budú poistené.
Uznesenie č. 38 z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná zo dňa 23.04.2015
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
A. SCHVAĽUJE
Obecné zastupiteľstvo po prerokovaní schválilo uzatvorenie Zmluvy o poskytovaní právnych služieb s Mgr. Petrom Sitarčíkom, advokátom, so sídlom v Lučenci, Jókaiho 1, IČO: 42303559, na poskytovanie právnych služieb vo veci podania trestného oznámenia v mene obce a zastupovanie obce v tomto trestnom konaní do výšky 350,- eur.
B. SCHVAĽUJE
zmluvu s pripomienkou poslankyne Ing. M. Predajnianskej – do výšky 350,- eur.
Hlasovanie:
ZA František Antalič, Emília Boltvanová, Pavel Bútor, Mgr. art. Miroslav Janšto, Ing. Marián Jeleň, Miroslav Kumštár, Ing. Martina Predajnianska, Vladimír Ragač
PROTI 0
ZDRŽAL SA 0
C. UKLADÁ
Obecné zastupiteľstvo zároveň ukladá Ing. Jánovi Šupicovi, starostovi obce, uzatvoriť uvedenú Zmluvu o poskytovaní právnych služieb s Mgr. Petrom Sitarčíkom, advokátom, so sídlom v Lučenci, Jókaiho 1 a udeliť advokátovi v mene obce plnú moc na zastupovanie obce v trestnom konaní.
Hlasovanie:
ZA František Antalič, Emília Boltvanová, Pavel Bútor, Mgr. art. Miroslav Janšto, Ing. Marián Jeleň, Bc. Anna Kropáčová, Miroslav Kumštár, Ing. Martina Predajnianska, Vladimír Ragač
PROTI 0
ZDRŽAL SA 0
D. SCHVAĽUJE
Obecné zastupiteľstvo po prerokovaní schválilo uzatvorenie Zmluvy o poskytovaní právnych služieb s Mgr. Petrom Sitarčíkom, advokátom, so sídlom v Lučenci, Jókaiho 1, IČO: 42303559, na poskytovanie právnych služieb a to právneho poradenstva, preštudovania návrhu zmluvy, prípadne prepracovania návrhu Zmluvy o dielo, ktorú má obec uzatvoriť so spoločnosťou Dubinet, spol. s r.o., so sídlom Námestie republiky 23, Lučenec, IČO: 46782729, na dodávku a montáž kamerového systému.
E. UKLADÁ
Obecné zastupiteľstvo zároveň ukladá Ing. Jánovi Šupicovi, starostovi obce, uzatvoriť uvedenú Zmluvu o poskytovaní právnych služieb s Mgr. Petrom Sitarčíkom, advokátom, so sídlom v Lučenci, Jókaiho 1.
Hlasovanie:
ZA František Antalič, Emília Boltvanová, Pavel Bútor, Mgr. art. Miroslav Janšto, Ing. Marián Jeleň, Ing. Martina Predajnianska, Vladimír Ragač
PROTI 0
ZDRŽAL SA Miroslav Kumštár
6. Rôzne
Ing. Ján Šupica - informoval prítomných, že sa uskutočnilo stretnutie so Slovenskou správou ciest, Okresným úradom Banská Bystrica – odbor cestnej dopravy a Krajským dopravným inšpektorátom, ktorého sa zúčastnil aj pán poslanec M. Janšto. Rokovalo sa o tom, že sa začala rekonštrukcia križovatky pri autobazári AAA Auto. Po rekonštrukcii, ktorá bude trvať približne do októbra by mala byť bezpečnejšia, čo sa týka výjazdu a vjazdu do Vidinej a zmení sa celkovo jej tvar. Starosta sa pri tejto príležitosti informoval o možnosti rekonštrukcie križovatky pri plynovej čerpacej stanici, kde ústí Exnárová ulica, pretože je problém tam odbočiť a aby sa zvýšila bezpečnosť premávky pri vjazde a výjazde v tejto časti obce. Zistilo sa však, že táto križovatka nebola nikdy schválená a nie je ani v územnom pláne obce. Netvrdia, že to nie je možné schváliť, ale je to medzinárodný ťah a to musí spĺňať mimoriadne bezpečnostné podmienky čo nie je také jednoduché, takže sa môže stať, že po ukončení rekonštrukcie križovatky pri AAA Autobazáre, túto odbočku do Exnárovej ul. zrušia.
Pán Janšto – informoval, že si máme mapovať stav ciest, fotiť ich v akom sú stave, hlavne poškodenia. Tieto budú po realizácii rekonštrukcie dané do pôvodného stavu.
Ing. Ján Šupica – sa poďakoval komisii výstavby, že bola prítomná na stretnutí pri riešení upchatej kanalizácie na ulici Čsl. Armády pri pánovi Markovi. Občania sa sťažovali, že od výstavby splaškovej kanalizácie im nefunguje kanalizácia na povrchovú vodu a voda im tečie do pivníc. Zistilo sa, že táto je upchatá. Pretlakovým strojom sa to vyčistilo a zatiaľ to funguje, za čo občania tejto ulice ďakujú obci.
Ing. Ján Šupica – informoval, že dňa 24.4.2015 sa podáva žiadosť na multifunkčné ihrisko, obec už získala stavebné povolenie.
Ing. Ján Šupica – hovoril, že dňa 30.4. 2015 sa bude v obci stavať máj. Ešte predtým sa dňa 25.4.2015 uskutoční v obci folklórny festival Vidinský krpec. Dňa 11.5.2015 sa v kultúrnom dome bude konať Deň matiek. Dňa 23.5.2015 sa uskutoční 5. ročník - zraz veteránov na ul. 9. mája pri Kaplánovcoch. Na všetky podujatia občanov starosta srdečne pozýva. Občania budú o týchto akciách informovaní prostredníctvom rozhlasu a vyvesením plagátov vo vývesných tabuliach obce.
Ing. Ján Šupica – oznámil, že dňa 28.-29.4.2015 sa zúčastní na stretnutí ZMOS-u v Bratislave, kde by chceli znovu s pánom Mičudom, starostom obce Tomášovce, otvoriť rokovanie ohľadom cyklotrasy.
Ing. Ján Šupica – informoval, že pri futbalovom ihrisku sa začalo stavať volejbalové a nohejbalové ihrisko.
Ing. Ján Šupica – informoval, že bola schválená dotácia z Banskobystrického samosprávneho kraja vo výške 500 € na tradičnú akciu „rozlúčka s letom“.
Ing. Ján Šupica – informoval, že prebieha národný projekt, kde od novembra budúceho rok 2016 budú obce povinné prijímať informácie v elektronickej podobe. Tento projekt beží z prostriedkov EÚ, kde sme sa prihlásila aj obec Vidiná. Min. financií a ZMOS vytvorilo firmu DECOM, ktorá zabezpečí pre obce počítače a tlačiarne. Budeme musieť priplácať 1,10 eur na obyvateľa ročne, ale je to lacnejšie, ako keby nám tieto služby zabezpečovala súkromná firma.
Uznesenie č. 39 z 3. rokovania Obecného zastupiteľstva Obce Vidiná zo dňa 23.04.2015
Obecné zastupiteľstvo vo Vidinej
BERIE NA VEDOMIE
informovanie starostu obce o:
Kanalizácia Čsl. Armády – bola prítomná komisia výstavby; vyriešené 30. 4.2015 staviame máj – obnovujeme tradíciu. Podaná žiadosť ihrisko. (Už máme stavebné povolenie) Dnes rokovanie cesta – informácia o rekonštrukcii a výstavbe cesty pri AAA - Auto Vstup do organizácie DECOM SSE – informácia o prejednaní zmluvy
7. Interpelácia
Pán Ragač – cesta k bývalému skleníku je v dezolátnom stave, občania sa sťažujú, že sa tade nedá prejsť. Pán Debnár má zmluvu, v ktorej sa píše, že obec je dlhodobým nájomcom tejto cesty a mala by ju dať opraviť. Ing. Rubintová povedala, že takúto zmluvu o prenájme nemá. Starosta navrhol navoziť tam zvyšky po zimnej údržbe.
Pán Kumštár – sa vyjadril, že môžeme urobiť cestu, ktorá je v našom vlastníctve a nie je možné zveľaďovať cudzí majetok.
Pán Ragač – pri rodine Blahútovcov na ul. 1. mája sa hromadia smeti, vytvára sa tam čierna skládka, treba tam dať tabuľku „Zákaz sypania smetí“.
Pán Kumštár – povedal, že treba urobiť uznesenie, že vytvárať čierne skládky je trestné a že je zákaz sypania smetí na verejné priestranstvá. Treba k tomu urobiť sankcie a pokuty.
Ing. Ján Šupica – Vo Vidinských novinách vyjde článok o tom, ako sa obec snaží udržiavať poriadok a čistotu ulíc a verejných priestranstiev a že apelujeme na občanov, aby sa tiež zapojili a prispeli svojou prácou k čistote životného prostredia. Dajme preto občanom šancu a čas, aby sa motivovali. Keď vidia, že sa dedina čistí, kosí, že im zvážame konáre, uvidíme či sa pridajú alebo budú naďalej zvážať nejakým fúrikom odpad do potoka. Ak to bude pokračovať, tak potom môžeme uvažovať o fotopasci alebo nejakých sankciách.
Pán Kumštár – sa opýtal, že v meste to funguje tak, že každý platiteľ dane má do roka nárok si objednať bezplatne veľkoobjemový kontajnér na odpad, že či by sa to nedalo aj u nás zaviesť, aby boli ľudia viac motivovaní.
Pán Antalič - navrhol zaviesť niečo ako zberný dvor, kde by ľudia mohli voziť odpad za symbolický poplatok.
Pán Kumštár – poprosil starostu, aby sa mu pozvánky na zastupiteľstvo zasielali elektronicky. Ďalej navrhol zakúpiť do obce smetné koše a rozmiestniť po obci a k cintorínom. Aj VOK navrhuje rozmiestňovať po obci častejšie, nie len 2x do mesiaca, pretože nemajú potom všetci možnosť to využiť, kontajnér je hneď plný.
Ing. Ján Šupica – navrhol výber a rozmiestnenie smetných košov riešiť poriadkovou komisiou.
Pani Ing. Predajnianska – navrhuje, aby sa častejšie robil vývoz elektroodpadu, ako sú chladničky a pod.
8. Diskusia
Pán Macko – zaujímalo ho, či existuje kalendár podujatí, či sa bude robiť. Starosta informoval, že plánované akcie obce budú zverejnené na úradnej tabuli obce a na webovej stránke obce.
Pán Macko – hovorí, že je hanba, ako to vyzerá od Kuceka po ihrisko. Treba to dať do poriadku, robí to zlý dojem na návštevníkov ihriska.
Ing. Ján Šupica – o probléme vieme a budeme to riešiť.
9. Návrh na uznesenie
Ing. Ján Šupica – požiadal návrhovú komisiu o prečítanie uznesení, ktoré boli na dnešnom rokovaní Obecného zastupiteľstva prijaté.
10. Záver
Ing. Ján Šupica – poďakoval prítomným poslancom, zamestnancom aj občanom za účasť.
Zapísala: Jana Koristeková
Ing. Ján Šupica
starosta obce
Overovatelia zápisnice:
František Antalič: ..................................................... Vo Vidinej dňa:
Pavol Bútor: ..............................................................Vo Vidinej dňa:
materiály k zasadaniu
- K_bodu_3_3._zmena_rozpočtu_Obce_Vidiná_na_rok_2015.pdf
- K_bodu_4_Vyhlásenie_voľby_Hlavného_kontrolóra_obce_Vidiná.pdf
Vyvesené: 23. 4. 2015
Zodpovedá: Správce Webu